- Öğrenciyi genel olarak ilmi gerçeklere ulaşmada izlenecek yöntem hususunda, maddenin yapısı ve tabiatını anlamağa çalışan en ön kesimine kadar getirmek.
- Bu yol boyunca kendisinden önemli ve çok sayıda bilgiler türetilecek nitelikteki prensiplere önem vermek ve bu prensiplerden kopuk ezbere bilgiler vermekten kaçınmak.
- Öğrenciye ilim kaynağının laboratuvarda olduğunu aşılamak, imkân nisbetinde bütün ilmi gerçeklere kendi yapacağı deneylerle ulaşmasını sağlamak, imkânsızlık halinde gösteri deneyleri veya filmlere başvurmak.
- Deney sonuçlarının değerlendirilmesinde ve tümevarım da tartışma ve kendi kendine bulma alışkanlığı kazandırmak.
- Kimya labaratuvar çalışmalarında pratik maharetler kazandırmak.
- Böylece öğrenciyi kimya dersi disiplini ile ilgili veya ona dayalı bir yüksek öğrenim koluna hazırlamak.
( MEB 25 Mayıs 1992 tarih ve 2359 sayılı Tebliğler dergisi)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder